GYIK

Tisztelt Ügyfeleink!


Itt néhány olyan kérdésre próbálok közérthet? választ adni, amit Önök sür?n kérdeznek t?lünk és sok tévedés forrása lehet ha egy fodrászt vagy cukrászt kérdeznek meg:-)))
Pedig nálunk sajnos a gumihoz "mindenki ért"! Igyekszem ?szintén, minden marketing nélkül írni. Remélem ezzel nem bántok meg senkit sem.

Mit jelentenek a gumin ezek a számok:
Pl.:175/70R13 vagy 195/65R 15 és így tovább.Tehát mit is jelent a gumin a méretjelzés a valóságban:
Az els? szám a gumi szélessége, miliméterben megadva. Eddig mindig rendben van minden, ezt jól tudják.
Most jön a neheze:
A per jelzés utáni szám a következ?t jelenti:
Az els? szám mekkora százalékát teszi ki az oldalfal magassága!
Tehát: Pl.:175 mm-nek a 70 százaléka az oldalfal magassága.(122,5 mm.Nem 70 mm!)
Ebb?l az következik, hogy ha az els? szám növekszik, akkor vele együtt n? a gumi átmér?je is, nem csak a szélessége!
Tehát például egy 175/70R13-as guminál egy 185/70R13-as nem csak szélesebb, de magasabb is.
Az "R" bet? utáni rész annak a felninek az átmér?jét jelöli (coll-ban vagy inch-ben ahogy tetszik)
amire az adott abroncs szerelhet?.

Akkor most kiszámoljuk a példában szerepl? abroncs átmér?jét:
175 x 0,7=122,5mm, ez az oldalfal. Ezt kétszer kell vennünk (egy oldalfal"alul" és egy oldalfal "felül") : 122,5 x 2 =245 mm
Ha ehhez hozzáadjuk a felni átmér?jét ami:13 x 25,4 mm =330,2 mm akkor megkapjuk a gumiabroncs átmér?jét, miliméterben.
Tehát:330,2 + 245 = 575.2 miliméter átmér?j? egy 175/70R13-as abroncs.
Ez közelít? adat mert a különböz? márkájú abroncsok eltérhetnek egy picit egymástól.
Ett?l az értékt?l nem nagyon illik eltérni. Ha méretet váltunk akkor kb. 5 %-on belül kell maradni.

Melyik a jobb télen a szélesebb vagy a keskenyebb abroncs?

Ez nem kérdés!!!

A keskenyebb ,de lehet?leg azonos átmér?j?,vagy nagyon kicsit magasabb abroncsot kell feltenni.
Maximum két mérettel keskenyebbet. Pl.:175/70R13 helyett 155/80R13 az igazán jó téli.
Azonban ebben az esetben már figyelembe kell venni a felni szélességét is.
Ehhez már szakember kell. Sokan állítják még a szakért?k közül is,hogy szélesebbet. Ez egyszer?en nem igaz. Van néhány olyan helyzet, amikor jobb lenne egy szélesebb abroncs, (száraz hideg és autópálya) de nagyobbrészt a keskenyebb az el?nyösebb.

Honnan tudom egy gumiról, hogy téli vagy nyári?
Rá van írva.
Rajta van egy jelzés: M+S vagy M&S. Ez a TÉLI abroncs jelzése! Nem a négy évszakos abroncsé! (Persze a minden évszakos gumin is rajta van.)
Annyit tesz: Mud and Snow azaz sár és hó. A téli gumi futófelülete olyan mintha recés lenne. Hivatalosan: sür?n lamellázott!
Ezek a lamellák kapaszkodnak a hóban. Nem engedik, hogy az abroncs futófelülete megteljen hóval.
A mintázat olyan,hogy jól elvezeti a latyakot, sarat.
A téli abroncs ezen kívül egy hidegre és alacsonyabb üzemi h?fokra kifejlesztett keverékkel bír.
Nyáron nem szerencsés a használata, de kevésbé balesetveszélyes mint télen a nyári abroncsot használni!
Egyszer?en csak nagyon gazdaságtalan és kellemetlen, mert nyikorog és nagyon kopik.

Létezik négy évszakos abroncs?


Nehéz kérdés. Szerintem nem....
Gyártanak olyat amire ezt írják rá: All Season, All Weather vagy ehhez hasonló angol kifejezéseket.
Esetleg mindenféle kis ábrák (piktogrammok) vanna

Forgalmazott márkák

Alufelnik:

Avus | Borbet | Használt/Felújított | Kenton | MAK | MAM | MB Italia | Pro Line Wheels | RC Desing | RVS | XS

Acélfelnik:

ALFA | AUDI | AUDI/VOLKSWAGEN | AUDI/VOLKSWAGEN/SEAT/SKODA | AUDI/VOLKSWAGEN/SKODA | BMW | BMW/MINI | CHEVROLET | CHEVROLET/OPEL | CHRYSLER | CITROEN | CITROEN/PEUGEOT | DAIHATSU | DAIHATSU/SUBARU | DODGE | FIAT | FIAT/CITROEN | FIAT/CITROEN/PEUGEOT | FIAT/CITROEN/PEUGEOT/LANCIA | FIAT/FORD | FIAT/IVECO | FIAT/LANCIA | FIAT/LANCIA/FORD | FORD | FORD/LANDROVER | FORD/MAZDA | HONDA | HYUNDAI | HYUNDAI/KIA | KIA | KIA/HYUNDAI | LANCIA | M C C/SMART | M C C/SMART/MITSUBISHI | Márka | MAZDA | MERCEDES | MERCEDES/VOLKSWAGEN | MITSUBISHI | MITSUBISHI/CITROEN/PEUGEOT | MITSUBISHI/HYUNDAI | MITSUBISHI/HYUNDAI/KIA | MITSUBISHI/PROTON | NISSAN | OPEL | OPEL/CHEVROLET | OPEL/FIAT | OPEL/SAAB | OPEL/SUZUKI | PEUGEOT | PEUGEOT/CITROEN | PEUGEOT/CITROEN/FIAT | RENAULT | RENAULT/NISSAN | RENAULT/OPEL/NISSAN | ROVER | ROVER/MG | SAAB | SAAB/OPEL | SEAT | SEAT/VOLKSWAGEN | SKODA | SKODA/SEAT | SKODA/SEAT/VOLKSWAGEN | SUBARU | SUZUKI | SUZUKI/FIAT | SUZUKI/NISSAN | SUZUKI/OPEL | SUZUKI/SUBARU | TOYOTA | TOYOTA/PEUGEOT/CITROEN | VOLKSWAGEN | VOLKSWAGEN/FORD/SEAT | VOLKSWAGEN/SEAT | VOLKSWAGEN/SEAT/SKODA | VOLKSWAGEN/SEAT/SKODA/AUDI | VOLKSWAGEN/SKODA | VOLVO | VOLVO/LAND ROVER | VOLVO/MITSUBISHI

Gumiabroncsok:

B1Wanli | Barum | BF Goodrich | Bridgestone | Continental | Dayton | Debica | Dunlop | Falken | Firestone | Fulda | Goodyear | GTRadial | Hankook | Infinity | Kleber | Kormoran | Marshal | Matador | Michelin | Nankang | Pirelli | Sava | Semperit | Sportiva | Syron | Tigar | Uniroyal